Designmarknad Deltagare#1 Hilda Barr


Boel Olsson aka Hilda Barr

Är alltid det nyaste finast och bäst? Är alltid design från Paris eller Milano mera spännande än design från Kalmar? Får man alltid mest för pengarna om man köper en dyr märkesvara?

-Nej, säger Hilda Barr!

Hilda Barrs valspråk är “from waste to taste” och jag arbetar med re-make och humor. Jag vill ta tillvara gamla textilier och textilmönster från 1950, 60- och 70-talen och använda dem på nytt och dessutom älskar jag gamla annonser som jag använder på nytt på olika sätt. Jag gör nya kläder och prylar av gamla tyger som jag säljer via min egen webshop och hos utvalda återförsäljare.

Se mer info om Hilda Barr på www.hildabarr.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0