Inför designmarknaden 27/8

Ja... Imorgon smäller det gott folk! Då öppnas portarna till vår andra designmarknad. Som jag sa innan så kommer andra lokala formgivare också vara på plats för att sälja och visa upp sina fina ting. Så lite nyheter blir det allt.

Än så länge har vi lite frågetecken på ett par av våra gäster om de kommer eller ej men det som är spickade är dessa härliga lokala formgivare.


Susan Billmark

Mina produkter är handgjorda och unika. Jag arbetar i de material som kommer i min väg. Mest är det järntråd, silvertråd, koppartråd, ull, papper, plåt, sten, halvädelsten, pärlor, gummi, spetsar, band, garn, returmaterial m.m.

- Ullen tovar jag förhand
- Silvret virkas, träs och hamras
- Övriga metalltrådar bearbetas mest med luffarslöjdsteknik

För mig är kreativitet är inte bara pyssel – det är hälsa!

Susan har även en butik i Kalmar som heter Susan Billmark butik

Kolla in henne mer på hennes hemsida www.susanbillmark.se


Sytt och sånt

Hej! Jag heter Ulla och är väldigt förtjust i 50-tals design (kanske beror det på att jag är född på 50-talet). Älskar tyger,vacker keramik och glas. Själv syr jag och stickar med en stil i 50-talets anda.

Besök henne gärna på: www.syttasant.blogspot.com

Crevia design

Jag har en stark förmåga att se möjligheter och det vackra med saker och ting. Jag älskar allt med själ, vackra pärlor och band eller en rostig gammal spik – vad som helst som väcker lusten att skapa.

Nyfikenhet och lekfullhet är drivkrafter i mina skapande processer. Allt skapande från små silversmycken till stora tavlor och betongföremål ger mig glädje. Att bli uppslukad i olika material som sedan kan formas och bilda ett vackert föremål är ljuvligt. Min erfarenhet och glädje i att skapa delar jag med mig av under kurserna i Ateljé CREVIA.

Besök henne gärna på: www.crevia.se 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0