Designmarknadens gäster Maja min Maja och Efraform

Snart är det dags för vår designmarknad. Endast en dag kvar! Kom till oss på Lördag mellan 10-16 på Gerdas innergård, Storgatan 20 i centrala Kalmar! Vi hoppas då att vi slipper regn och att många slinker in till oss. Vi har ju turen att det är treatlon och förhoppningsvis mycket folk i rörelse i centrum. Förutom oss i Re-do designgroup kommer även andra gäster att finnas med och sälja och visa upp konst. Nu presenterar vi stolt två utav dessa underbara designers som kommer vara med oss på lördag.

Maja min Maja - Maja Andersson

När andra tänker "Köpa nytt!" så tänker Maja "göra om..?"
När andra tänker "gud så daterad!" så tänker Maja "det finns potential!"
När andra tänker "Detta slänger vi!" så tänker Maja "undra vad man kan göra för spännande av detta?"

MajaMinMaja är min kreativa samlingspunkt, mitt utlopp och framförallt min terapi.
Här skapar jag allt jag vill skapa, allt från smycken, kakfat, sömnad och grafisk design.
Jag älskar second hand och kreérar gärna av redan befintliga föremål som kastats eller valts bort av olika anledningar. Jag ser potential där andra ser lump. Som den gamla koftan som må vara nopprig, men har underbara knappar som man kan göra till örhängen eller de omoderna små spetsdukarna som någon suttit och virkat på i timtal, de kan blir suveräna glasögonfodral.

På MajaMinMaja.se hittar du unika handgjorda smycken av bland annat knappar.
Du hittar även smycken som du själv bestämmer budskapet på.
Att få tänka steget längre, göra nytt av gammalt och få bort det kreativa pirr som jag ständigt känner i fingrarna, det är vad MajaMinMaja är för mig.

Välkommen in för en titt: www.majaminmaja.se



Efraform - Johanna Erlandsson

efraform startades 2010 av Johanna Erlandsson.
Johanna är utbildad formgivare, med rötterna i konsthantverk,
och inspireras av 50- och 60-talets formspråk, men även naturen är en stor källa.
Främst är det keramik som produceras men hon arbetar även med andra material
som textil och tvål. Allt Johanna gör är tillverkat i Sverige. Produkterna är tidlösa och hållbara för flera generationer!
 
Läs mer på hennes hemsida: www.efrafrom.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0