Designmarknad Deltagare#5 Design For Life



Linn Bjelkne Design For Life - För framtiden och det fortsatta livet

Mitt namn är Linn Bjelkne och jag är produkt designer. Våren 2010 tog jag min design kandidat examen från Högskolan för design och konsthantverk (HDK) i Göteborg. Idag är jag ny startad egenföretagare och driver firman Linn Bjelkne Design for life.

Namnet står för de hållbara tankarna som företaget jobbar mot alltså design som man ska leva med hela livet och design för att främja en ljusare framtid och ett fortsatt liv. Visionen är att alltid har som mål att allt produceras lokalt och på ett så miljövänligt sätt som möjligt. Min design ska väcka en tanke kring vår konsumtion och att ge inspiration. Jag jobbar mot målet att skapa innovativa, roliga och intressanta produkter för att ge dem ett mervärde. För framtiden och det fortsatta livet.

De jag nu vill sälja på designmarknaden och få ut på marknaden är min nya kollektion The Bottle Collection som bland annat vann Mackens redesign tävling i vintras Det är en kollektion där jag återvunnet vinflaskor till nya produkter i form av ljusstakar, dricksglas och vaser, alla inkluderat i en exklusiv trä förpackning, allt i 100% återvunnet material.

Besök mig gärna på www.linnbjelknedesign.blogg.se

Foto: Linnea Josefsson

"One bottle different lights"


"A glass of wine bottles"


"Two bottles one vase"


Förpackning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0